Az ÉlményMűhely elsők között vágott bele a STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts & Mathematics) és a design integrált tanulási módszereinek feltérképezésébe és továbbfejlesztésébe.
Az ÉlményMűhely magyar, finn és a világ más országaiból származó gyerekek, fiatalok, kutatók, művészek, kézművesek, játékkészítők, tanárok közössége. Az elsők között vágtunk bele a STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts & Mathematics) és a design integrált tanulási módszereinek feltérképezésébe és továbbfejlesztésébe. Mára sikerült egy hatékony csapatot, egy szakmai hálózatot és egy több száz szakembert mozgósítani képes művészeti-tudományos kreatív ügynökséget megalapoznunk.
Programjainkban kiemelt szerepet játszanak a magyar és külföldi tudomány-oktatás és logikai, művészeti, valamint „okos” játéktervezés kiemelkedő jelentőségű példáin, az egyéni és a közösségi kreatív probléma-megoldáson, valamint a kézi és számítógépes modellezés összekapcsolásán alapuló pedagógiai újítások és oktatási eszközök. Eseményeink, képzéseink résztvevői, a tanulási anyagainkat, megközelítéseinket alkalmazó szakemberek, diákok és családok az ÉlményMűhely kreatív pedagógiai mátrixában tapasztalhatják meg a matematika és a művészet tudományközi és jelenség-központú, valamint a STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics) integrációba illeszkedő oktatásának legújabb magyar, finn, amerikai, koreai, japán stb. példáit.
RENDEZVÉNY-SZERVEZÉS: Kreatív iskolanapok, matematikai-művészeti események, fesztiválok, interaktív kiállítások, műhelyek, konferenciák és szemináriumok Magyarországon és külföldön.
KUTATÁS: Főbb kutatási területeink: STEM és STEAM oktatás; kutatásalapú, kooperatív, játékos és élményközpontú matematika-tanulás; lányok a matematikában, természettudományokban és a programozásban; problémaközpontú oktatás tudományos és művészeti kontextusban; valós és digitális modellezés összekapcsolása a tudományos, művészeti és design oktatásban; jelenség-alapú tanulás, együtt-tanítás; inter-, krossz- és transzdiszciplináris menedzsment az oktatásban.
KIADVÁNYOK: Az elmúlt években az ÉlményMűhely Mozgalom tagságának összefogásával több nemzetközi szerzőgárdával büszkélkedő kiadvány is napvilágot látott. A HIDAK: Matematikai kapcsolatok a művészetben, a tudományban és az élményközpontú oktatásban (2011), az Élményközpontúság és vizualitás a matematika és a természettudományok oktatásában (2012), illetve az Adventures on Paper (2014) című szakkönyvek, valamint az angol és magyar nyelven is megjelent Vasarely és a matematika (2011) című művészeti-matematikai album.
TANÁCSADÁS: Jó megoldásokat, kiváló eszközöket és megfelelő szakértelmet kínálunk partnereinknek a STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts & Mathematics) integrált oktatás- és tanulásfejlesztés területén.
PÁLYÁZATÍRÁS ÉS PROJEKT-MENEDZSMENT: Hazai és nemzetközi referenciákat, saját kutatási eredményeinken alapuló korszerű tartalmat és szakértői hálózatunkat kínáljuk oktatási és tudományos pályázatok előkészítéséhez és lebonyolításához.
- Országos - személyes
- Óvodás gyermekek (3-6)
- Alsó tagozatosok (7-10)
- Felső tagozatosok (11-14)
- Szülők
- Pedagógusok
- Együttműködés/csapatmunka
- Kreativitás
- Kritikus gondolkodás/ problémamegoldás