A Szociopoly a mélyszegénységben élő családok élethelyzetét modellező érzékenyítő társasjáték, amelynek célja a szegénységgel kapcsolatos előítéletek csökkentése. A játék konstruálta valóságban mindenki szegény lesz egy-két órára és a saját bőrén fogja érezni a kirekesztődés szorítását.
A Szociopoly a mélyszegénységben élő családok élethelyzetét modellező érzékenyítő társasjáték, amelynek célja a szegénységgel kapcsolatos előítéletek csökkentése. A játék során egy átlagos hónap napjain haladunk végig, a játékosok minden mezőn egy ilyen család életében felmerülő problémával találkoznak, és döntéseket kell hozniuk e helyzetek megoldására. A játék közben és után lehetőség nyílik a társasjáték és a valóság szembesítésére, épp ezért a játékot minden esetben társadalomkutató vezeti.
A Szociopoly-t olyan 13-18 éves diákok érzékenyítésére használjuk, akik nem szegénységben élnek, a szegény családok problémáit nem vagy csak felszínesen ismerik. A Szociopoly használatát igyekszünk hozzáférhetővé tenni pedagógusok, civil szervezetek számára, módszertani támogatást nyújtunk a témakör iskolai feldolgozásához is.
Egyesületünk kutatásokat készít, előadásokat tart, a gyerekszegénységgel kapcsolatosan – ezt nem nevezhetjük igazából „program”-nak.
- Országos - személyes
- Budapest
- Felső tagozatosok (11-14)
- Szülők
- Pedagógusok
- Együttműködés/csapatmunka
- Kritikus gondolkodás/ problémamegoldás
- Szociális és kulturális nyitottság